czwartek, 12 stycznia 2017

Jak nauczyć psiaka czystości?

Cześć
Dzisiejszy post dedykuję Venus, mam nadzieję że pomogę ;)

Jedną z pierwszych rzeczy które musimy nauczyć naszego psiaka jest zachowanie czystości w domu. Chyba nikt nie lubi kiedy nasz pupil pobrudzi podłogę, a tym bardziej gdy musimy to potem sprzątać.

Postaram się dzisiaj przybliżyć ten temat. Mam nadzieję że po przeczytaniu tego posta uznacie, że to wcale nie jest takie trudne jak się wydaje.
Na wstępie powiem, że jest to proces, który wymaga systematyczności, ale jest wart efektu. A zastosowanie poniższych rady przyniesie szybko właściwe rezultaty.


Nie wiem czy wiecie ale do dwunastego tygodnia szczeniaki nie mają w pełni wykształconych mięśni, co wiąże się z załatwianiem ich potrzeb w domu. Tak więc jest to normalne kiedy wasz piesek zrobi kałużę w domu.

Pamiętajcie, żeby w takich sytuacjach pod żadnym pozorem nie karać psiaka, gdyż nie wie on czego człowiek od niego oczekuje. Takie zachowanie może zaburzyć relacje między człowiekiem a psem, a wtedy będzie ciężej wyeliminować złe zachowania u pupila.


U szczeniąt da się przewidzieć momenty kiedy będzie się załatwiać:
- po przebudzeniu 
- po jedzeniu
- po intensywnej zabawie.

Przed załatwieniem się zwierzaka w domu musimy wyprowadzić ( zanieść) go na zewnątrz. Za każdym razem kiedy zwierzak załatwi się w plenerze nagradzamy go smakołykiem. Wtedy pies będzie kojarzył, że dostanie przysmak jak załatwi się na zewnątrz i tym samym przestanie brudzić w domu.
Z czasem można ustalić co jaki czas nasz psiak się załatwia i tym samym uniknąć przykrych niespodzianek w domu. Ja na początku wychodziłam z Tosią co godzinę na szybkie siusiu, a teraz wystarczy że wyjdę z nią co 3-4 godziny.


Mam nadzieję że pomogłam :)
Bardzo dziękuję za komentarze i do następnego posta 

Pozdrawiam Panna Julianna






4 komentarze:

  1. Bardzo fajny post 💖 ja mojego pieska dostałam w maju więc nie było za dużych problemów było tak ciepło że taraz był cały czas otwarty wiec psinka wychodziła kiedy chciała. A poradnik bardzo przydatny. Sliczne zdjecia tosi 💕 ja mam kotki i wiem ze z nimi jest troche inaczej 😉
    Pozdrawiam ciepltutko i czekam naniwego posta
    Ofellia💕

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post 💖 ja mojego pieska dostałam w maju więc nie było za dużych problemów było tak ciepło że taraz był cały czas otwarty wiec psinka wychodziła kiedy chciała. A poradnik bardzo przydatny. Sliczne zdjecia tosi 💕 ja mam kotki i wiem ze z nimi jest troche inaczej 😉
    Pozdrawiam ciepltutko i czekam naniwego posta
    Ofellia💕

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudna psinka i bardzo pomocny post. Ja długo uczyłam moją malutką załatwiania się na zewnątrz ale jakoś podołałam ;)
    Pozdrawiam! :* xmadebymex.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tego momentu uważałam, że robię wszystko dobrze, ale się mylę - trudno, naprawdę trudno przekonać mamę, by na psa nie wrzeszczała, gdy Venus się zleje. Od niedawna jakoś z dwa razy dziennie się załatwia w domu i problemu nie ma, nie wrzeszczę na cały dom "VENUS SIĘ ZLAŁA!". Nie służy to niczemu i dobrze, że dałaś tego posta, bardzo niedobrze, że Venus nadal się załatwia w domu, trzeba coś z tym zrobić :D
    Tosisława jest piękna, jest śliczna ♥
    Pozdrawiam i życzę udanego dnia, super ferii ♥

    OdpowiedzUsuń